Thursday 15 March 2018

Ambil Keputusan SPM 2017 - yeayy I'm a Straight A's scorer !

Assalamualaikum and hii!

15 MARCH 2018

 Hari bersejarah untuk semua calon SPM 2017.
Tapi yang paling penting ialah.. hari ni Hari Jadi aku! Yeayy

Otw ke sekolah tu, ayah tak habis2 ckp : Debaran kian terasa, dup dap dup dap.

Hahhahahhahha.. tagune. Sapa tak saspen kann.
Sampai je sekolah, around 10 o clock centu.. i went to the hall and waited for others.
Berdebar betul. Dalam hati ni asyik terfikir je : "what if keputusan aku nanti nearmiss, ada satu B "

Kalau itu yang terjadi.. setiap kali aku sambut birthday.. aku akan ingat kenangan pahit result SPM tu sebab tarikh announce result spm ngan birthday aku sama.

Suasana hari ambil result
My mom already knew my result pukul 9.30 lagi sebab dia cikgu but she refused to tell me.
Alasan: Saja nak bagi surprise. Alih2 rupanya ayah pun dh tauu tapi saje buat 2 taktau.

Haihhh geram pun ade. Aku tanya kiterang punya form teacher. Dia kata yang dapat straight A's hanya A FEW.
Dalam hati ni dah berkira2 dah.. a few tu kemungkinan besar tak termasuk aku.

Aku menangis. Tapi controll laa.. jenuh lap guna tissue.

Then, tibalah masa yang ditunggu2. Pengetua naik pentas beri ucapan, katanya 4 orang Straight A's dan 4 orang semua A satu B.

Straight A's scorers: 1.  Suhail = 8A+ 1A     
                                 2.  Egu Xiao Xuan = 7A+ 2A kott.. tak ingat.
                                 3.  Me!
                                 4.  Wani Hisham

Yang ketiga , suddenly nama aku naikk.. wehh dan2 tu aku nangiss. Macam mimpi je.
Aku naik atas sambil lap muka ngan tissue.

Malu pulak nangis2. hahahhahh.



                                                                       Slip SPM

4 orang  straight A's tahun ni
Actually aku betul 2 expect 2A+ je iaitu fizik and maths. tiba2 jadi enam A+.



Faasyuhannar

Sebenarnya ianya sangat memberi pressure kepada diri sendiri ni debab aku anak sulung dan cucu sulung belah ayah.

So, definitely aku kena bukak jalan untuk berjaya depada adik2 and cousins yg masih junior.
Ayah ibu, atuk and opah pun bangga sampai atuk cakap  dia nk bagitau kakak dia yg cucu dia stret A.



kacau jee motor tuu

Behind the scene
Tu je kott untuk entry kali nii. To those yang bakal menduduki SPM.. goodluck saya ucapkan.

Rahsia cemerlang next entry ehh. Nnti saya letak link.

1 comment:

  1. Tahniah akak! πŸ˜„πŸ˜„ Kami SPM 2018 akan ambil result 14.3 ni, huish debaran kian tterasa...😜😜 Doakan kami kami ye kak! Moga dapat . straight A macam akak.Aamin

    ReplyDelete